Interview Albert Knauff

Dit is een interview van december 2017 met Albert Knauff, gebouwbeheerder van Het Havengebouw.

Kunt u iets vertellen over de organisatie en wat uw rol hierbinnen is?

Ik werk al 42 jaar voor het Havengebouw en verzorg hiervoor alle facilitaire services, zoals bijvoorbeeld de verwarming of het licht voor het gehele gebouw. Ik probeer het gebouw in goede staat te houden. Het Havengebouw is een complex gebouw, want je hebt te maken met verschillende huurders, die allemaal wat anders willen.

Het Havengebouw bestaat sinds 1960. Het gebouw was echt bedoeld voor de scheepvaart, alle gerelateerde bedrijven van de scheepvaart die moesten verhuizen naar het Havengebouw. Alle bedrijven vanaf de Weesperzijde kwamen naar het Havengebouw. Nu zitten er verschillende soorten bedrijven in het Havengebouw, zoals zorginstelling Cordaan, Port of Amsterdam en Zweedse internetbank Klarna.

Kunt u iets vertellen over uw ervaring met IT-Building?

Vanaf het eerste moment dat ik Danny Hartsuiker van IT-Building hebt ontmoet was het een meteen een hele plezierige ervaring. IT-Building was meteen aan het meedenken over technische oplossingen voor het Havengebouw. Wij wilden graag op de begane grond bij de receptie en de 1 e verdieping een aantal beeldschermen en beter geluid. We hebben beneden een vergaderzaal met beeldschermen met ClickShare die veel gebruikt worden. Ook worden bij de receptie de schermen voorzien van informatie doormiddel van narrowcasting. Toen zei IT-Building ‘nou dat kunnen we op deze manier voor u doen’ en zijn er snel grote slagen gemaakt. Ik ben er heel tevreden over de producten die IT Building aflevert en de gebruikers ook.

Wat spreekt u het meeste aan in de samenwerking met IT-Building?

De samenwerking met IT-Building is perfect. Je hoeft ze maar één keer te bellen of te appen en dan wordt er meteen gereageerd. Het is fijn dat ze meteen kunnen helpen. Ze hoeven hiervoor niet per se fysiek aanwezig te zijn, ze kunnen namelijk ook afstand helpen als er even iets gecorrigeerd moet worden. Het wordt heel snel opgepakt. Ja, ik ben echt heel enthousiast.

Wat zijn volgens u de sterke punten van IT-Building (waarmee we ons onderscheiden van andere organisaties). Kunt u een voorbeeld kunnen geven waaruit dat blijkt?

Nou zoals ik net al zei: ze zijn erg makkelijk te bereiken en ze reageren snel. Je hoeft niet eerst een vaste kantoor lijn te bellen. Dat is wel handig. Er wordt altijd gereageerd. Als er het systeem iets hapert, dan wordt dit zo opgelost! Ze zijn ook erg enthousiast over hun producten en je wordt ook goed over deze producten voorgelicht. Ik heb hier zelf natuurlijk geen verstand van. En ze denken graag in oplossingen, dat is ook erg fijn.

Hoe zou u IT-Building in een paar kenmerkende woorden omschrijven?

Servicegericht. IT Building helpt vaak mee met oplossing te vinden en de directe benadering van de medewerkers.

In hoeverre zou u IT-Building aanraden bij andere organisaties?

Ja dat zou ik zeker doen en dat heb ik ook al gedaan! Doordat wij als Havengebouw op de begane grond en eerste verdieping de narrowcasting schermen en Clickshare gingen gebruiken zijn andere huurders in het gebouw, zoals Port of Amsterdam en Klarna het ook gaan gebruiken. Deze bedrijven vonden de systemen zo goed, dat ik ze heb aangeraden om de jongens van IT-Building te benaderen.