Dit is een interview van oktober 2017 met Sanne Kroon. Sanne is relatiemanager bij Het Rode Kruis Amsterdam
Kunt u iets vertellen over de organisatie en wat uw rol hierbinnen is?
Bij het Rode Kruis ben ik de relatiemanager voor zakelijke partnerships, waar IT-Building er één van is. Daarnaast is het Rode Kruis een goed doel. Wij moeten zoveel mogelijk gesponsord zien te krijgen.
Ik ben verantwoordelijk om deze contacten met bedrijven te leggen voor het Rode Kruis Amsterdam. We zijn erg zichtbaar als er evenementen in de stad zijn, zoals Sinterklaas of de marathons etc. Dan zijn onze noodhulpverleners aanwezig om eerste hulp te verlenen aan mensen die gewond raken.
Het Rode Kruis is natuurlijk degene die 24 uur per dag, 7 dagen in de week stand-by is voor Amsterdam als er calamiteit plaatsvindt. Wij zorgen ervoor dat de licht gewonde slachtoffers worden opgevangen. Of dat er niet gewonden slachtoffers ook geholpen hebben als zij geen onderdak hebben. Het afgelopen jaar hebben we ook veel vluchtelingen opgevangen en onderdak gegeven. Daarnaast doen we ook veel ‘community-work’ waarbij we zorgen dat Amsterdammers zelf redzamer worden. Om zo mensen in nood een helpende hand te bieden.
Kunt u iets vertellen over uw ervaring met IT-Building?
IT-Building is een partner van ons geworden, waar wij erg blij mee zijn. Ze hebben ervoor gezorgd dat wij als organisatie ons heel erg hebben kunnen professionaliseren. We geven hier continu EHBO-trainingen en veel presentaties bevatten tegenwoordig filmpjes die oefeningen uitleggen. Maar ook met de presentatie van de trainer, waarbij de theorie uitgelegd wordt. Dit ging eerst allemaal via een beamer op een witte muur, waar de kwaliteit 0 was van was haha.
Voor ons was het ClickShare-systeem van IT-Building een verademing. Het systeem werkt perfect. Het zijn grote schermen en het is ontzettend scherp. Daarnaast is het systeem heel duidelijk. Iedereen kan ermee werken. Voor het werk van onze trainers heeft dit voor een grote professionaliseringsslag geleid. Daarbij levert het ook een stukje professionaliteit op als wij met andere organisaties of zakelijke partners aan tafel zitten. De systemen zorgen voor een andere manier van presentaties geven.
Wat spreekt u het meeste aan in de samenwerking met IT-Building?
IT-Building bedient een ongelofelijke services en zijn er altijd voor je als iets nodig hebt. Ze hebben heel erg meegedacht in het proces om te kijken hoe zij dit voor ons konden realiseren. Ze staan altijd stand-by als er een probleem is met het systeem. Ook als er iets uitgelegd moet worden, kunnen wij bellen en helpen zij meteen. Wij, als Rode Kruis, zijn heel erg blij met IT- Building als partner, anders hadden we dit allemaal niet kunnen realiseren.
Als u kijkt naar uw ervaring met IT Building, waar is er volgens u ruimte voor verbetering?
Dit vind ik een lastige vraag om te beantwoorden, omdat ik eigenlijk alleen maar positieve ervaringen heb met IT-Building. IT-Building is natuurlijk een groeiend bedrijf. Hoe meer bedrijven deze systemen gaan gebruiken, hoe harder het ook gaat groeien.
Een tip: loop jezelf niet voorbij. Als IT-Building straks groter wordt, om net zo servicegericht te blijven als dat ze nu zijn. Want het wordt straks waarschijnlijk veel drukker. Dit is een sterk punt dat je echt moet waarborgen. Want juist dat persoonlijke contact is juist heel prettig.
Hoe zou u IT-Building in een paar kenmerkende woorden omschrijven?
Dynamisch, jong energiek team, creatief in meedenken, heel services gericht en open communicatie.
In hoeverre zou u IT-Building aanraden bij andere organisaties?
Absoluut. Bij het Rode Kruis krijgen we vaak bedrijven over de vloer. Er wordt dan heel positief gereageerd over het systeem als wij wat presenteren. Vaak horen we: ‘oh dat gaat makkelijk, hebben we geen kabels of iets nodig?’ De reacties van andere bedrijven zijn erg positief. En wij vertellen dan ook altijd dat het ClickShare systeem bij onze samenwerkingspartner IT-Building vandaan komt. Dus we bevelen het zeker aan bij andere organisaties of vertellen over het systeem. Wij zijn zelf namelijk ook erg trots op de mooie schermen waarmee wij onze trainingen kunnen faciliteren.